miniBB: free php bulletin board and forum software 
 | Fórumok | Regisztráció | Válasz | Keresés | Statisztika |
Fixed Gear Fixed Gear Forum / Fixed Gear /

Hajtómű

 Page Page:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  »» 
Szerző goraka
Tag
#1 | Elküldve: 2007 Február 2 15:06
Válasz 
Kérdezni szeretnék, pontosabban kielégítő választ kapni.
Tegyük fel, hogy veszek egy akármilyen hajtóművet. Honnan tudom azt, hogy akármilyen tengelyre alapos meghúzás után mennyire csúszik fel amaz?

Persze sima négyszögtengelyről beszélünk. Ez azért fontos, mert pl. nem a hátsó agy hézagolásával, hanem a középcsapágy tengelyhosszával szeretném beállítani a láncvonalat. Nu?
Szerző atti
;-)
#2 | Elküldve: 2007 Február 2 15:11 | Szerkesztve: atti
Válasz 
Én ezt úgy oldottam meg, hogy egy meglévő monoblokkra rápróbáltam a hajtóművet, azután mértem és számoltam... Szerintem - persze nem biztos - a négyszögtengelyek geometriája kis tűréssel ugyanolyanok.
Szerző PaT
Tag
#3 | Elküldve: 2007 Február 2 16:34
Válasz 
Ugyanez volt a módszerem, mint Attinak, lehet, hogy egyszer ő javasolta nekem. Annyit tettem még hozzá, hogy fogtam a hajtóművet, egy határozott ütéssel ráütöttem a tengelyre, majd lemértem, hogy a menetes rész (ami a szerszámnak van kialakítva) alján lévő egyenes rész mennyire van a tengely végétől, majd kiszámoltam az ideális tengelyhossz, fenntartva azt, hogy az előbb mért távolságot is figyelni kell. Ha nem annyi, mint az etalon tengelynél, akkor értelemszerűen az eltérést bele kell számolni a tengely hosszába.
Persze a boltba vinni kell a hajtóművet, és ugyanakkora ütéssel rápróbálni a monoblokkra, és mérni
Szerző atti
;-)
#4 | Elküldve: 2007 Február 2 17:35
Válasz 
Azzal, hogy beütöd a hajtóművet mennyit számít? És utána hogy veszed le? Van lehúzó szerszámod?
Egyébként ez a módszer (ti. a monoblokk bemérése) akkor mindenképp jobb megoldás, mint a távtartózás, amikor szimmetrikus flip-flop agyad van, mert ha távtartózol, akkor aszimmetrikusan kell fűzni a kereket, és az akkor nem "profi".
Szerző PaT
Tag
#5 | Elküldve: 2007 Február 2 22:02
Válasz 
Ja, egy apró részletet kihagytam, csak úgy kézzel ütök rá egyet, így kézzel még lejön simán, de már mérhető eredményt ad, viszonyítási alapnak elég. Mindezt kézben tartva csináltam meg.
Szerző goraka
Tag
#6 | Elküldve: 2007 Február 4 11:48
Válasz 
Flip-flop-on gondolkodom én is, ezért a nagy kérdés a hajtómű belövetelnél.
Köszönöm a válaszokat, próbálkozom.
Szerző temes
Tag
#7 | Elküldve: 2007 Február 5 21:30
Válasz 
Számolgattam itthon hogy akkor milyen hosszú monoblokk is kéne..(köszönet Gorakának a helpért!) de kicsit elakadtam... az már megvan hogy 42mm re kell lennie a bringa felétől..de azt nemtudom hogy a tengely milyen mélyen megy bele a hajtókaromba( régi campa grand sport)

ha valakinek van otlete mennyivel számoljak azt megköszönném!!
Szerző goraka
Tag
#8 | Elküldve: 2007 Február 6 08:34
Válasz 
Itt is keresgélj egy picit, hátha van vmi adat a Campagnolo-dról.
Ha nem boldogulsz vele, add nekem.
Szerző atti
;-)
#9 | Elküldve: 2007 Február 6 08:55 | Szerkesztve: atti
Válasz 
Ez az, amit már többen is említettünk, hogy a legegyszerűbb egy meglévő monoblokkra rátenni a hajtókart, azután méricskélni. Feltételezve, ha van. Ha nincs, csinálhatunk itt egy felmérést, azután átlagot vonunk. Nekem most hajtóművem nincs - leszámítva a biciklit -, ezért nem tudok értéket szolgáltatni.
Szerző temes
Tag
#10 | Elküldve: 2007 Február 6 19:56
Válasz 
Köszi szépen igyekszem

Sajna nincs felesleges monoblokkom..ezért nehéz a helyzet de lehet elviszem a sufni bringaszerelőmhöz..hátha neki van valami ami alapul szolgálhat


Köszi még1x!
Szerző jidaki
Tag
#11 | Elküldve: 2007 Március 23 09:22
Válasz 
- ennek mi a magyar neve? Angolul powergrip egyébként....
Szerző atti
;-)
#12 | Elküldve: 2007 Március 23 09:42
Válasz 
Power grip
Erre gondolsz? Szíj?
Szerző jidaki
Tag
#13 | Elküldve: 2007 Március 23 11:04
Válasz 
...esetleg valami pontosabbat.....
Szerző goraka
Tag
#14 | Elküldve: 2007 Március 23 14:49 | Szerkesztve: goraka
Válasz 
Klipsz szíj.
És ilyen ni:
Klipsz szíj
És itt lehet rendelni pl.
És egy egresbe kerül.
Szerző jidaki
Tag
#15 | Elküldve: 2007 Március 23 20:16
Válasz 
Oké, de ez nem ugyanaz... ez a gripcucc állítólag úgy üzemel mint egy spds pedál... nincs nyúlása a szíjjnak, így megfogja a lábat ha párhuzamosan tartod a vázzal és csak akkor engedi ki ha a sarkat kifelé fordítod...
Szerző jidaki
Tag
#16 | Elküldve: 2007 Március 23 20:17
Válasz 
HA meg nincs ilyen akkor meg persze marad a klipsz...
Szerző wackor
Tag
#17 | Elküldve: 2007 Május 9 11:11
Válasz 
Amikor még a montimmal próbálkoztam, milyen is állandóan egy áttétellel tekerni, 42-15-tel próbáltam, és kezdetre meg is felelt. Most vettem egy egyszerű hajtóművet, a nagytányér 50 fogú. Mekkora fogas kellene hátra, hogy hasonló áttétéelem legyen ? 17-18 esetleg van 19es ? Van valami áttétel számító program a neten ?
Szerző atti
;-)
#18 | Elküldve: 2007 Május 9 11:22 | Szerkesztve: atti
Válasz 
A számítás egyszerű: nagylánctányér-fogszám osztva kislánctányér-fogszám szorozva kerkékátmérő (inch-ben). Ezzel kapsz egy univerzális számot az áttételedre. Azaz nálad 42/15*26=73(kerekítve). A kisfogas megkeresése: 50/73*27, ha 27 collos az új kereked. 18 és félre jön ki, ami azt jelenti, hogy 18-as lesz a megfelelő (mert a fixit egy árnyalattal könnyebb hajtani).

szerk.: Ha nagyon pontosan akarsz számolni, akkor a kerék átmérőjét a gumikkal megnövelt értékével számolod, és persze lehet centiméterben is (Sőt, akár a kerülettel is számolhatsz. Azt könnyebb lemérni, mert a földön gurítasz 1 kört, azután colstokkal leméred).
Szerző PaT
Tag
#19 | Elküldve: 2007 Május 9 11:23
Válasz 
Ami nekem a montin 46-17 volt, az érzésre olyan, mint most a 700-as kerékkel a 42-16, illetve csak az indulás. Most annyiban más, hogy a nagyobb kerék jobban gurul, ha betekerem, gyrosabban megyek. Ha ez segít...
Szerző atti
;-)
#20 | Elküldve: 2007 Május 9 11:52
Válasz 
Van valami áttétel számító program a neten ?
Ezt nézd meg!
Szerző wackor
Tag
#21 | Elküldve: 2007 Május 9 13:03 | Szerkesztve: wackor
Válasz 
Utána már megtaláltam, ahogy leírtam, de azért köszönöm a segítséget.
Szerző wackor
Tag
#22 | Elküldve: 2007 Június 19 11:55
Válasz 
Üdv !

Tudja valaki honnan lehetne szerezni 165 mm-es hajtóművet ? Nem baj ha olcsó, esetleg használt, de én nem találok sehol a neten.
Szerző yobi
Tag
#23 | Elküldve: 2007 Június 19 12:49
Válasz 
szombaton gyere ki vásárra!!! bringavásár
Szimpla kert
12.00-18.00
lessz...
Szerző wackor
Tag
#24 | Elküldve: 2007 Június 19 13:22
Válasz 
Ez jó ötlet nagyon ! Úgyis már régóta el akarok jutni oda, meg van pár felesleges alkatrészem, hátha elpasszolható. Kösz !
Szerző haspokember
Tag
#25 | Elküldve: 2007 Június 21 07:57
Válasz 
Powergrips-ről, ha még érdekel: most már kényelmesen hozzá lehet jutni Európában is, a singlespeed.nl-ről rendelhető. A dobozomban már ott figyel egy pár, csak még nem jutottam hozzá, hogy felszereljem (montira fogom egyébként rakni először), mert lakásfelújítok, az is csoda, hogy néha tekerni eljutok... akit érdekelnek tapasztalatok, vagy kipróbálná élőben, az írjon majd emilt, megdumáljuk. Mellesleg, ha van a padláson egy felesleges 41-es vagy 42-es régi Campa (144-es osztókörű) lánctányérod, és esetleg megválnál tőle, akkor csak szólj...
Szerző KAMA3
Tag
#26 | Elküldve: 2007 Június 22 15:49
Válasz 
Erről Powergrips-ről először a P7 emlékverseny befutójánál hallottam az egyik résztvevőtől. akkor faszán elfelejtettem a nevét. de most már tudom..

Kiváncsi vagyok a tapasztalatodra, meg az árára, olyan értelemben, hogy szállítás. a 30 ajro az világos, nem is drága.
Szerző haspokember
Tag
#27 | Elküldve: 2007 Június 25 13:19
Válasz 
10 euro volt a posta, de rendeltem kormányt is, maga a grips az egy borítékba beférne szerintem.
Tegnap végre applikáltam és ki is próbáltam, sajnos a legbelső állásnál is nagy volt törpe méretű cipellőimre, így érdemben még nem nyilatkoznék róla. Folyton előrecsúszott a lábam emiatt Vágok rajta még egy lyukat majd, és újrapróba.
Szerző haspokember
Tag
#28 | Elküldve: 2007 Július 26 07:45
Válasz 
Nos, még adós vagyok a Powergrips értékeléssel: nagyjából sikerült megfelelő hosszra vágnom a cuccot.
Előnyei: _sokkal_ jobban tartja a lábfejet, mint az átlag klipsz vagy SPD (!). Ez utóbbinál a cipőben mozoghat a lábam, de ez meg a cipőt magát szorítja le. Kilépni belőle ugyanolyan könnyű, mint a klipszből.
Hátrányok: belépni viszont nem olyan egyszerű sajnos, vagy én vagyok béna egyelőre. Az is fura, hogy a lábfejet kissé befelé szorítja, lehet, hogy túl szorosra vettem, majd vágok rajta még. Egyelőre lukasztani nem tudtam, csak bevágtam ollóval, de így meg kétszer is kijött a rögzítésből menet közben (hogy miért nem tudtak gyárilag is rátenni még két-három lukat, azt nem értem). Mivel nekem túl hosszú, ezért a vége kanyarban leér a földre, vicces hangokat adva (de amúgy nem zavaró, meg amúgy is kurtítani kell).
Valaki ráállhatna a gyártására itthon, vagy talán majd barkácsolok egyet magamnak, mert az ötlet zseniális, nem kell hozzá semmi, csak egy jó erős szíj, meg két csavar...
Szerző esfrost
Tag
#29 | Elküldve: 2007 Július 26 10:04
Válasz 
Én eddig csak single straps-et próbáltam, illetve nem olyan régóta már bőr double straps-et használok, ami tökéletesen fogja a lában. Gond nélkül kitudok belőle bújni, és gond nélkül bele is tudok bújni...
Szerző esfrost
Tag
#30 | Elküldve: 2007 Július 26 10:06
Válasz 
Még valami: nekem is volt, hogy leért a kanyarban a cucc, főleg azért mert újabban egy hosszabb fém klipszet használok. Hamarosan megjön a 165ös hajtás, azzal már nem lesz gond.
 Page Page:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  »» 
Válasz


» Felhasználói név  » Jelszó 
Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá a témához. Adja meg felhasználónevét és a jelszavát. Ha még nincs, regisztráljon.
 
  Fixed Gear Forum Powered by Chat Forum Software miniBB ®