miniBB: free php bulletin board and forum software 
 | Fórumok | Regisztráció | Válasz | Keresés | Statisztika |
Fixed Gear Fixed Gear Forum / Fixed Gear /

agy-baj

 Page Page:  1  2  »» 
Szerző jolek
Tag
#1 | Elküldve: 2007 Július 25 11:13 | Szerkesztve: jolek
Válasz 
háj

menesztős miche lánckereket is ragasztani kell?? vagy simán elég a menesztős megoldás??
Szerző jolek
Tag
#2 | Elküldve: 2007 Július 25 11:18
Válasz 
az elöző post nem jött össze.....


a lényeg: miche menesztős lánckereket is ragasztani kell???? vagy elég maga a menesztős megoldás letekeredés ellen?
Szerző wackor
Tag
#3 | Elküldve: 2007 Július 25 11:49
Válasz 
Nekem eddig elég volt a rotafixa, asszem így híjják. Skid, eső, mindent bír.
Szerző KAMA3
Tag
#4 | Elküldve: 2007 Július 25 13:35
Válasz 
nem kell ragasztani... az pont akkora, hogy ha keményen ráhúzod, az ellenanyát is, akkor ott marad.
Szerző jidaki
Tag
#5 | Elküldve: 2007 Július 25 22:24
Válasz 
rotafixával vigyázni, egy agyat már legyalultam vele....
Szerző wackor
Tag
#6 | Elküldve: 2007 Július 30 19:04
Válasz 
no én is épp cserélem a miche agyamon a 18ról 17re. szeget ütött a fejembe. zsírzni kell-e a fogas menetét ? tudom, hülye kérdés azután, h mindenkinek lejön, nekem nem jött le, de nem gyógyul össze a két vas ?
Szerző wackor
Tag
#7 | Elküldve: 2007 Július 30 19:51
Válasz 
késő... türelmetlen voltam, felraktam zsír nélkül, remélem jól döntöttem.
Szerző atti
;-)
#8 | Elküldve: 2007 Július 30 20:20 | Szerkesztve: atti
Válasz 
Ha zsíros a menet, akkor jobban csúszik, könnyebben letekeredhet (legalábbis én így érzem).
Én nem zsíroztam.

de nem gyógyul össze a két vas ?
Hm, ha két különböző fémről van szó (pl. valamilyen alumínium- és vas ötvözet), az eltérő hőtágulás miatt is lazulhat a menet (szerencsés esetben szorulhat ). Össze nem gyógyul, olyan szerencsénk nincs.
Szerző wackor
Tag
#9 | Elküldve: 2007 Július 31 10:37
Válasz 
Azért néha-néha nem árt cserélni a fogast, szóval ezér gondoltam először zsírzásra. És arra is, hogy csak a belső menetre tennék, de onnan lehet kinyomódna előbb-utóbb. Szóval maradt a száraz felhelyezés , meg a már bevált rotafixa. Ami még nagyon jó, hogy úgy látszik a régi 18as fogasnak lehetett valami excentrika baja, mert az uj 17es-nél nem feszül a lánc feleslegesen. És sokkal halkabb is lett. Hm, érdekes. Már megérte. Talán mégsem baj, ha rágyógyul, ezentúl, lehet csak nagy tényért cserélek...
Szerző gapa
Tag
#10 | Elküldve: 2007 Augusztus 13 14:19
Válasz 
B+ fordítós agyat használok a fiximbe, ami elég takony, mert egy hét használat után a rotafixa elengedett. Szerencsére van elsőfék. Ilyen estekre tud-e valaki valami használható tutifix megoldást (tudom: vegyek primato pista-t, de most nem tudok)?
Szerző atti
;-)
#11 | Elküldve: 2007 Augusztus 13 14:35
Válasz 
Akkor nincs mese, ragasztás + rotafixa + ellenanya.
De. Olvastam már, hogy volt, akinek ez sem segített. Akkor viszont a skiddelést mellőzni kell(ene).
Vagy tárcsfékes agyra csavarozott fogaskerék. Ez másik agyat + újrafűzést igényel.
Esetleg kísérletezhetsz más anyagú és minőségű fogaskerékkel is.
Viszont a biztonság kedvéért az elsőféket ne vedd le!
Szerző gapa
Tag
#12 | Elküldve: 2007 Augusztus 14 15:47
Válasz 
Ragasztottam. 24 óráig nem használom a gépet, de aztán...A skiddelést mellőzni nem tudom, illetőleg nem is a blokkolást, csak a lassítást, azért szeretek így közlekedni, mert teljesen más izmokat mozgat meg, nekem meg rehabilitációs okokból kell a fixi. Egyébként mennyire egészséges ha "lábbal fogom vissza" a gépet és csak sűrgősségi esetben használom az első féket? Tudom, hogy ez nem az egészségrovat, de mégis.
Szerző atti
;-)
#13 | Elküldve: 2007 Augusztus 14 15:58
Válasz 
Ha csak visszafogod a hajtást, és nem skiddelsz, akkor szerintem nem szabadna letekerednie a fogasnak - nekem se ragasztva, se ellenanyázva nincs, mégis tart rendesen; és én is csak ha muszáj, akkor használom az első féket...
Azt biztos érzed, hogy más izmokat mozgat az ellentartás, ezért azt gondolom, így egészségesebb a bicajozás, mintha csak egy racsnisat taposnál.
Szerző gapa
Tag
#14 | Elküldve: 2007 Augusztus 14 18:55
Válasz 
Előzör óvatosan skiddelgettem, aztán comb befeszít vázhoz és izomból. Először egy leheletnyi holtjátékot éreztem, amit a láncnyúlásnak tudtam be, pár nap múlva lepörgött a fogaskerék ellenanyástól. Szerelésnél látszott, hogy az ellenanya menete szétnyíródott a közte és a f.kerék közötti alátét deformálódott (nem tudom, hogy milyen ötvözetű alumíniumból volt a menet, de ha acélból lett volna szerintem ma is működne). Ez utóbbit egyébként vissza sem raktam. Ma már kiderül, hogy mennyire tartós a fémragasztás.
Szerző atti
;-)
#15 | Elküldve: 2007 Augusztus 15 11:02
Válasz 
Félek, ha az ellenanya menetét sikerült legyalulni, akkor a fogaskerekét úgy fog sikerülni, hogy a ragasztás lesz az erősebb.
Ne legyen igazam.
Szerző gapa
Tag
#16 | Elküldve: 2007 Augusztus 15 15:09
Válasz 
Hamarosan kiderül, még nem mertem skidelni, de muszáj lesz kipróbálni. Erről tud valaki valamit (teszt, próba stb.):
http://www.x-gamezbikeshop.hu/index.php?type=terme k&tid=899
Szerző atti
;-)
#17 | Elküldve: 2007 Augusztus 15 15:37
Válasz 
Hm, ez biztos nem tekeredik le. Sokat sejtet, hogy triálos bicajokhoz gyártják, és az ottani igénybevétel sem piskóta. Azt viszont nem látom tisztán, hogy hogy rögzítik a vázhoz a kereket?
Szerző gapa
Tag
#18 | Elküldve: 2007 Augusztus 15 19:01
Válasz 
Inbuszcsavaros a tengely?
Szerző atti
;-)
#19 | Elküldve: 2007 Augusztus 15 19:28
Válasz 
Nekem is úgy tűnik, csak mert még nem volt ilyen a kezemben, nehezen képzelem el, hogy ez mennyire erős rögzítés; valószínűleg nagyon, mert használják.
Szerző wackor
Tag
#20 | Elküldve: 2007 Augusztus 15 21:35
Válasz 
kéccer annyi, mint egy Miche...
Szerző atti
;-)
#21 | Elküldve: 2007 Augusztus 15 23:04
Válasz 
Igaz, igaz. De ettől az életbe' nem kell félni, hogy letekeredik skiddeléskor.

Így ránézésre...
Szerző wackor
Tag
#22 | Elküldve: 2007 Augusztus 15 23:53 | Szerkesztve: wackor
Válasz 
na igen, de találsz-e vajon 116 mm-es hátsó villát ?
Szerző atti
;-)
#23 | Elküldve: 2007 Augusztus 16 08:48
Válasz 
Kicsit összenyomod a 120-ast. Vagy széthúzod a 126-ost 135-re. Mint például az én Favorit-B+ combómnál. Ugyanis kapható 135-ösben is ez az agy.
Szerző UBi
Tag
#24 | Elküldve: 2007 Október 2 21:46
Válasz 
Sziasztok!
Flip-flopot építenék. Szerintetek jó alap lenne egy B+ Lima agy ( tárcsafékes single speed) a hátsó kerékhez? Magwas módszerével a tárcsa helyére tenném a fix fogast, a másik oldal egysebi lenne.
Szerző atti
;-)
#25 | Elküldve: 2007 Október 2 22:58 | Szerkesztve: atti
Válasz 
Nem rossz, de megvannak a hátrányai is. Pl. ha megfordítod a kereket, figyelj a gumira, mert sokat csak egy irányba szabad használni. Azonkívül ez 135mm-es papucstávolságú agy, ami monti vázba illik. Kisebb távolságú vázba csak akkor rakhatod, ha acélból van, mert az alut nem szabad feszegetni.

Plusz elég drága, és még a spéci fogaskerék sincs benne. Apropó, azt honnan szereznéd be?

És még valami: valószínűleg a láncvonal csak az egyik irányban lesz egyenes, mert az agy tervezésénél valószínűleg nem volt szempont, hogy a féktárcsa, és a racsni egyenlő távolságra legyen a középvonaltól. Ez egyébként nem gond, csak váltós láncot használj, és valószínűleg lesz egy kis hangja is a láncnak...
Szerző UBi
Tag
#26 | Elküldve: 2007 Október 2 23:13
Válasz 
A gumi miatt nem aggódom. A papucstávolság miatt már inkább. Egy régi Crmo vázat tervezek venni hozzá, remélem egy 120-ast ennyit szét lehet feszíteni. Amúgy hirtelen jött ez az agy ötlet, mert a bikemagon épp hirdetnek egy ilyet, szerintem féláron megkapnám. Fogaskereket csak kapok valahol, vagy túl optimista vagyok? Egyébként azt hittem a láncvonal miatt beszéltek le erről az agyról, na meg azért mert nem gyorszáras, úgyhogy a flip és a flop mellé egy villáskulcs is kellene...
Szerző atti
;-)
#27 | Elküldve: 2007 Október 3 08:52 | Szerkesztve: atti
Válasz 
Bocs, ha félreérthető voltam, nem akartalak lebeszélni, csak a hátrányokról próbáltam beszélni.
Valahol olvastam, hogy gyorszáras hátsó kereket nem szabad fixire rakni. Az okára nem emlékszem, de nem véletlen, hogy senkinek sincs. Valószínűleg azért, amiért tegnap is láncfeszességet kellett állítanom, mert mint kiderült nem a lánc nyúlik, hanem én rántom apránként előre a kereket az ugratóknál, döccenőknél. Még így is, hogy bikából húzom meg a csavart.
A láncvonal nem gond, viszont ilyen fogaskereket nem árulnak sehol, itthon egyedileg készít(tet)ik drehás műhelyben.
Egyébként ha jól emlékszem, aki ilyen kereket csinál, az 110mm-es első agyból szokta csinálni. Igaz, az nem lesz kétoldalas.
15-ös villáskulcs szinte minden háztartásban akad.
Szerző UBi
Tag
#28 | Elküldve: 2007 Október 3 18:10
Válasz 
Most kivételesen tartom magam a régi bölcs mondáshoz "járt utat a járatlanért el ne hagyd" és első fixim nem lesz flip-flopos. Persze először a vázat kell beszereznem, ehhez mit szóltok? Méretre jó lenne, a goraka.hu-n lévő Viru nevű szépség talán pont ilyen vázzal készült. A papucs hossza sajnos elég rövidnek tűnik. Megvegyem? Bocs, hogy soha nem a megfelelő topikba írok...
Szerző atti
;-)
#29 | Elküldve: 2007 Október 3 20:36
Válasz 
Ugyanazokkal a képekkel Virág nálam is látható.
Részemről nem szívesen kibickednék, annyi biztos, élőben is meg kell nézni, mert így kép alapján eléggé leharcoltnak tűnik, ezért az ár/érték arány változásának is van létjogosultsága. Magyarul, alkudni kell...
Szerző atti
;-)
#30 | Elküldve: 2007 Október 3 20:51
Válasz 
Ja, a papucs nem gáz, mert egy teljes láncszem fél inchet (12,7mm) jelent a tengely pozíciójában, amire csak akkor van szükség, ha a tengely a papucs egyik végére esik (ha középen van, minek a láncot piszkálni? ).
Annyi meg biztos van a papucs hossza.
 Page Page:  1  2  »» 
Válasz


» Felhasználói név  » Jelszó 
Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá a témához. Adja meg felhasználónevét és a jelszavát. Ha még nincs, regisztráljon.
 
  Fixed Gear Forum Powered by Chat Forum Software miniBB ®