miniBB: free php bulletin board and forum software 
 | Fórumok | Regisztráció | Válasz | Keresés | Statisztika |
Fixed Gear Fixed Gear Forum / Fixed Gear /

Fixi kerék

 Page Page:  1  2  3  »» 
Szerző el speedo
Tag
#1 | Elküldve: 2007 Szeptember 20 20:15
Válasz 
Van aki szerint a szingós kerék városi használatra nem ajánlott.

Ti mit gondoltok erről? Illetve létezhet az, hogy egy pályafelni nem szingós?
Szerző doszpi
Tag
#2 | Elküldve: 2007 Szeptember 21 14:36
Válasz 
Szingós kerék csak a hamar kilyukadás miatt nem ajánlott városban. Sérülékenyebb és könnyebb súlyú, mint a peremes fajta. Ellenben a tartalék gumit gyorsabban ki lehet cserélni a szingós keréken, egyszerűen le kell rántani róla a régit. Én ennek ellenére jártam szingós bicóval városban, igaz azon ruszki gumi volt (nem is lyukadt ki hamar)
Szerző ryeurban
Tag
#3 | Elküldve: 2008 Július 8 17:08
Válasz 
valaki megtudja nekem mondani, hoyg egy komplett hátsó fixi kerék mennyibe kerül mindennel együtt (agy, lánckerék...külsű), ha a legolcsóbb dolgokból áll össze?
Szerző KAMA3
Tag
#4 | Elküldve: 2008 Július 8 19:19
Válasz 
ryeurban:
a felni. 4,5 - 5 pénz (használtan olcsóbb)
a küllő 2,2-2,5 pénz
a fűzés 2,5 pénz
a legolcsóbb B+ agy 2,5 pénz
a lemezből sajtolt fogaskerék 0,8 pénz
a belső (használtan olcsóbb) 0,7 pénz
a legolcsóbb külső (használtan van olcsóbb is) 1,5 pénz
a felniszalag (használtan olcsóbb) 0,5 pénz
három nap az intenzíven megfizethetetlen.

minden másra ott a masterkard
Szerző wackor
Tag
#5 | Elküldve: 2008 Július 8 23:38
Válasz 
ryeurban:
mennyibe kerül mindennel együtt (agy, lánckerék...külsű), ha a legolcsóbb dolgokból áll össze?

az életedbe... hajrá, sok ember vár transzplantációra.
Szerző atti
;-)
#6 | Elküldve: 2008 Július 9 10:14 | Szerkesztve: atti
Válasz 
wackornak abban igaza van, hogy bizonyos dolgokon nem szabad spórolni. A fixi egyébként is balesetveszélyesebb üzem, mint egy parasztbicikli, ezért pl. én gumit nem vennék használtan. De a legolcsóbb megoldás mégiscsak az, hogy a menetes (nem kazettás) agyról leveteted a racsnit, és feltekersz rá egy fogaskereket, láncszemeket veszel ki, és a váltó(ka)t is leszereled - már ha van egy ilyen bicajod. Ezzel a megoldással trükközni nem szabad (pl. skid), de arra mindenképp jó, hogy kipróbáld, milyen az a "fixi érzés". És az eredeti állapot visszaállítása sem bonyolult, ha mégse jönne be a fixi (amit nem hiszek).
Szerző atti
;-)
#7 | Elküldve: 2008 Július 9 10:20
Válasz 
Egyébként ha a KAMA3 konfigurációját nézzük, reálisnak tűnik. Csak ne vegyél használt cuccot!
szerintem.
Szerző wackor
Tag
#8 | Elküldve: 2008 Július 9 11:14 | Szerkesztve: wackor
Válasz 
bocs, hogy ilyen nyersen írtam a fentit, nem volt sok időm. tehát:

ami azt illeti, használt cucc szerintem egyértelműen kizárva. nem tudhatod mikor esik szét alattad, legyen az gumi, vagy bármi más. szerintem a legfontosabb, hogy a hátsó agyad megfelelő legyen. azon ne spórolj. tudom lehetne flamelni, ki mire esküszik, de hidd el olcsó húsnak híg a leve. szerintem mostanában (mondom én a "nagy - egy éve- " fixis ) divatba jött a fixi. én is hasonló okokból kezdtem el. sokan azért tekernek ilyen bicit, mert pl. lehet vele trükközni, és mégsem bmx. pfff, az már milyen régimódi, nem? naszóval. aki viszont trükközni, akar, meg látja a mash sf-t, meg a többi filmet és bejön neki és akarja, az ne spóroljon, mer' belehalhat. nem tudom, te ebbe tartozol-e, ha igen, nem gáz egyáltalán, sőt, de figyelj oda legalább a hátsó agy minőségére. nem kell mondanom, amit sokan sokszor elmondtak. csak egyszer fog lecsavarodni menet közben a fogas, szétnyavla a menetet. két végeredményen lehet:
1. megúszod mákkal, aztán az első dolgod venni egy jót
2. nem úszod meg.

asszem egyértelmű melyik a helyes út.

ha viszont, azokhoz tartozol, aki tényleg csak a munkába járásra használná a fixijét és van rajta legalább egy fék, és semmi trükk, semmi skid, semmi megrakás ezerrel, hanem olyan hollandiasan, akkor lehet szó olcsóbb agyból össze állítani, de szerintem hosszú távon így sem éri meg.
Szerző kisdobszay
Tag
#9 | Elküldve: 2008 Július 9 13:40
Válasz 
nekem:
agy: 9000 vagy 9800nemtommá(novatech flipflop)
felni: 2900(vuelta airline)
küllők: DT, fűzéssel együtt 1800-2000
felniszalag: 3-4réteg szigszalag 145 Ft egy tekercs
belső:750-800
külső:2000(kevláros,fehérperemes,vadííttóó)
fogaskerék:800(16fog)
ennyit csak megér egy kisebb(vagy nagyobb) ápolás elkerülése, bár már nincs vizitdíj
Szerző Adam
Tag
#10 | Elküldve: 2008 Július 28 13:49
Válasz 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy csináltatok egy új kereket, viszont nem tudom hogy milyen vastag külsőt vegyek rá (ami kénylemes városi használatra)? Én 28 as ra gondoltam...
Szerző atti
;-)
#11 | Elküldve: 2008 Július 28 14:00
Válasz 
Szia,

Eddig milyet használtál? Mert kb. ha az jó volt, jó lesz a következőre is. Egyébként talán a magasság "szinte" mindegy, ha úgyis betonkeményre fújod. Én 37-est használok.
Szerző Adam
Tag
#12 | Elküldve: 2008 Július 28 14:11
Válasz 
háát bevallom töredelmesen elsőő bringám most készül
Szerző atti
;-)
#13 | Elküldve: 2008 Július 28 14:19
Válasz 
OK, akkor a 28-as jó lesz, sokan ezt használják. Viszont ha egyből fixit csinálsz, akkor az elején mindenképp gyakorolj, és ne menj forgalomba. Csak óvatosan!
Szerző Adam
Tag
#14 | Elküldve: 2008 Július 28 14:26
Válasz 
nem lesz teljesen fixi éppen azért mert csak most kezdem, lesz rajta példáúl elsőfék
a 37 es gumi nem mutat furcsán a biciklin? szoval nem túl vastag?
Szerző atti
;-)
#15 | Elküldve: 2008 Július 28 14:41
Válasz 
Szerintem nem, de nézd meg a képtárban (1-es album ). Arra mindenképp jó, hogy járdázásnál kisebb a felni "felütésének" veszélye.
A fixi nem attól fixi, hogy nincs rajta fék, hanem a hajtás miatt. Városi forgalomban szerintem felelőtlenség elsőfék nélkül közlekedni!
Szerző wackor
Tag
#16 | Elküldve: 2008 Július 28 15:24 | Szerkesztve: wackor
Válasz 
ez attól is függ, hogy mennyire akarsz menni és emellett mennyire vagy bevállalós. ui. kezdetre a 28as gumi abszolút megfelelő, kellően ballonos, nem fog rázni, és még épp pont elég gyors. azonban a legtöbb - hanem az összes - 28as-ba maximum 6-7 bar-t fújhatsz. elvileg. ez viszont, már gáz lehet, ha kicsit súlyosabb vagy, mert jöhetnek majd a felütéses defektek. ennek ellensúlyozására lehet belefújni akár 8-9-10 bart is, de az meg már nem teljesen normális. én is mentem így elég sokat, de aztán oldalt kezdtek repedni a külsők, szóval nem egy életbiztosítás. ha viszont veszel egy jó 23as külsőt (pl. vittoria zafiro), ami olcsó és még csak nem is a legjobb, de alapból bírja a 7-9 bart, na azzal nem lesz gondod. felütni nem fog, ha meg a 28ast is felfújnád kőkeményre, akkor nem is lesz kényelmetlenebb a 23as. viszont mindenképp biztonságosabb. és ha gyorsabban akarsz idővel haladni, akkor is érdemesebb a keskenyebb gumit, mert ugyanolyan nyomásnál nyilván az súrlódik kevésbé.

szerintem.
Szerző Adam
Tag
#17 | Elküldve: 2008 Július 28 15:47
Válasz 
Tekintve hogy a bruttó tömegem 74 kg (reggelivel) és azt hogy abszolút kezdőő vagyok szerintem a 28-ast választom és lehet idővel áttérek a 23 asra ha megjön a bátorságom.
Köszi a segítséget!
Szerző jolek
Tag
#18 | Elküldve: 2008 Július 29 08:39
Válasz 
28-ból a continental sport contactot javallom. ezt használom én is, 8(elől)-9(hátul) bar nyomással. eddig semmilyen nyoma nincs annak, hogy repedne, csak a futófelület fogy, de ez normális, hisz nincsen fékem és valahogy meg kell álljak
Szerző PaT
Tag
#19 | Elküldve: 2008 Július 29 09:43
Válasz 
jolek, mondd meg léci hol vetted, mert amit a bringabutikban vettem, annak 6,5 bar nyomás alatt körberepedt az oldala 2 nap után...
Szerző jolek
Tag
#20 | Elküldve: 2008 Július 29 10:17
Válasz 
Szerző Adam
Tag
#21 | Elküldve: 2008 Augusztus 4 13:19
Válasz 
Most volt egy jóó két órás szenvedésem amíg felraktam a gumit a felnire.
622 es 28 as continental magasperemes felnire, raktam bele belsővédőt (622/20 B+) és eléggé megnehezítette a dolgomat viszont nélküle rögtön kidurrant. Ti milyet használtok? Vagy esetleg van valami trükk amire nem sikerült rájönnöm?
Szerző kisdobszay
Tag
#22 | Elküldve: 2008 Augusztus 5 00:09
Válasz 
szigszalag, sok réteg
Szerző shikari
Tag
#23 | Elküldve: 2008 Október 31 11:20
Válasz 
sziasztok!
jól gondolom, hogy fixinél semmilyen gyakorlati jelentősége sincs annak, hogy milyen agy van az első kerékbe befűzve? tehát elég hátulra venni egy miche primatot, és azzal meg van oldva az agy probléma? ( remélve, hogy azzal se lesz semmi gond )
Szerző atti
;-)
#24 | Elküldve: 2008 Október 31 11:28
Válasz 
Szia,

Jól.

Azért az első se legyen nagyon gagyi!
Szerző Beutedeutsche
Tag
#25 | Elküldve: 2008 November 1 21:04
Válasz 
Sziasztok,

Ledobtam a váltót a Pezsómról, és egysebességre váltok, ezt elégnek tartom a dortmundi városi közletkedésben. Csak kicsit tanácstalan vagyok, hogy mi éri meg legjobban: venni egy kereket (ld alább.) vagy tengelytől felépíteni egy kereket.

Érdemes megvenni ezt a hátsókereket?

- Hinteres Laufrad mit Miche Primato Pista Nabe und Mach1 CFX Felge, 700c
Hátsókerék Miche Primato Pista aggyal, Mach1 CFX felnivel, 28"
- Sehr leicht, wiegt nur 1100g mit Achsmuttern und Lockring
Nagyon könnyű, 1100g a tengelyanyával és a zárógyűrűvel
- Felgen aus 6060-T6 Aluminium mit abgedrehten Flanken, made in France
A felni 6060-T6 aluminium
- Eingespeicht mit Mach1 - DD Speichen (2mm - 1,8mm), hergestellt aus Sandvik-Edelstahl, mit verchromten Messingnippeln
Mach1-DD küllőkkel küllőzve, Sandvik-nemesacél
- Felge wahlweise in schwarz oder silber
fekete, vagy ezüst
- 3-fach gekreuzt
3-sz keresztezett

A fogaskerék még hiányozna hozzá. Kell még vennem hozzá valamit? Jó ez az összeállítás?

Az eredeti ötletem egy Surly flip-flop agyból indult ki, de ahhoz nem tudom milyen további részeket kellene vásárolnom, hogy egy biztonságos jó hátsó kerekem legyen.

Tudna nekem valaki segíteni.

Balázs
vebaloo@gmail.com
Szerző wackor
Tag
#26 | Elküldve: 2008 November 1 21:33
Válasz 
a miche agy mavic felnivel fasza lesz! vegre, valaki igy kezdi el...
Szerző atti
;-)
#27 | Elküldve: 2008 November 1 21:43
Válasz 
Szia,

Mivel ezek márkás cuccok, biztos elég jó minőségűek. A fogason kívül más nem hiányzik. Viszont a láncvonalra figyelj, a hajtóműnél lehet, még "varázsolni" kell.
Új kerék felépítéséhez agy-küllő-felni-felniszalag-belső/külső gumi kell, plusz fogaskerék-zárógyűrű, plusz munka. Fűzés és centírozás. Nem csak a munka része kerül(het) sok időbe, hanem az alkatrészek beszerzése is.

Egyéb kérdés?
Szerző Beutedeutsche
Tag
#28 | Elküldve: 2008 November 2 17:45
Válasz 
Hi,

Ezek eddig jó tanácsok Köszönöm. A fűzést centírozást magam tutkó nem tudom elvégezni, ehhez ember kell

A Surly agyra milyen fogast kellene vásárolnom? Elvileg mindkét oldalára fel tudok tekerni egy fogast, ezért az egyik szabadonfutós, másik fix lenne.

Egyébként a fogaskereket egyszerően csak feltekerem? Vagy kell hozzá valami spéci alkatrész, hogy ne tekeredjen le egy hatásosabb fékezésnél?

Jah igen még valami. Áttétel. Már nem tudom hol olvastam, de valamelyik magyar fixis honlapon, az áttételek megfelelő kialakításáról. Volt is ott egy táblázat. De hülye fejjel nem mentettem el. Ha valaki esetleg tudja melyik lehet, szívesen belekukkantanék.

És mi az amit a hajtóműnél varázsolnom kellene. Azt egyenlőre eredetiben hagyom, mert azért egyszerre sok pénz ám ez a hátsó is.

Balu
Szerző atti
;-)
#29 | Elküldve: 2008 November 2 19:19
Válasz 
A fűzés olyan egyszerű, mint a Lego. A centírozás sem bonyolult, de nem árt a rutin (nekem nincs, ezért sokat vacakolok vele).
Igen, a fogaskereket csak egyszerűen fel kell tekerni, de vannak módszerek, amivel erősen lehet rögzíteni - kezdve egy erős hegymenettel, azután rotafixa (meghúzás lánc segítségével), és a záróanya, ami balmenetes. A szabadonfutóssal nem kell ilyesmit csinálni, elég, ha feltekered, és meghajtod egy kicsit.
Az áttételt legegyszerűbben úgy választhatod ki, hogy a még váltós bringán próbálgatod egy darabig a legmegfelelőbb áttételt, ami kényelmes a legtöbb körülmény között.
A hajtómű varázsláson azt értettem, hogy arra kell törekedni, hogy minél egyenesebben fusson a lánc. Erre az egyik módszer egy megfelelő tengelyhosszúságú monoblokk csere, de a lánckerék átrakása a hajtókar-csillag másik oldalára is elegendő lehet (esetleg a hátsókerék "félrefűzése", brrr). Ha nem jön ki teljesen egyenesre, akkor az eredeti láncot használd, ne vegyél rá egysebességes láncot.
Szerző shikari
Tag
#30 | Elküldve: 2008 November 2 20:25 | Szerkesztve: shikari
Válasz 
miche primato vagy miche pistard agy éri meg jobban szerintetek? (hátsó kerékbe)
 Page Page:  1  2  3  »» 
Válasz


» Felhasználói név  » Jelszó 
Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá a témához. Adja meg felhasználónevét és a jelszavát. Ha még nincs, regisztráljon.
 
  Fixed Gear Forum Powered by Chat Forum Software miniBB ®