miniBB: free php bulletin board and forum software 
 | Fórumok | Regisztráció | Válasz | Keresés | Statisztika |
Fixed Gear Fixed Gear Forum / Fixed Gear /

Lánc

 Page Page:  1  2  3  4  5  6  7  »» 
Szerző KAMA3
Tag
#1 | Elküldve: 2008 Január 22 20:15
Válasz 
Jöjjenek ide a lánccal kapcsolatos problémák és megoldásaik.
Vannak persze kardánhajtású és szíjhajtású rendszerek is, azok is jöhetnek.
Szerző KAMA3
Tag
#2 | Elküldve: 2008 Január 22 20:26
Válasz 
Kezdésképpen két téma.

1. Félszemes lánc. Előnyökre, hátrányokra lennék kiváncsi. Hátránya, hogy meglehetősen drágább, mint a biciklilánc márkájú cseh 1/8"-os biciklilánc. Nehezebbnek is tűnik, de ezt a mérlegelés el fogja dönteni. Erősségre gondolom nem lesz panasz, hiszen BMX banditáknak csinálják. Azok meg ugye nyúzzák eléggé.

2. Szíjhajtás. Láttam símanó szettben egy ilyen rendszert, agyváltót hajtott meg, és egy excentrikus rugós hajtókarral feszítette a szíjat. Egyetlen nyilvánvaló előnyét látom, ez pedig az olajmentesség. Vajon megoldható lenne ez fix hajtással is? Bírná a fixizés közben fellépő igénybevételeket? Skiddelés és barátai. A megvalósítás problémái a pontos "szíjvonal", és a feszesség.
Szerző Grisak
Tag
#3 | Elküldve: 2008 Január 22 22:43
Válasz 
A félszemes lánc legnagyobb előnye, hogy fél szemekből áll
Magyarul sokkal precízebben lehet állítani a hosszát, hiszen nem csak minden második láncszemet lehet összekapcsolni. Szerintem aki már rakott fel új láncot (fixire vagy ss-re) az már találkozott a problémával. Ja meg szép is...

Ezt a szíjjat nem magyon tudom elképzelni, főleg a feszítős részt. Miért nem csúszik? Bordásszíj? Esetleg egy linket bedobhatnál
Szerző atti
;-)
#4 | Elküldve: 2008 Január 22 23:54
Válasz 
A félláncszemes lánc előnye, hogy szebb... Egyébként most ugyanolyan fekete, olaj-zsír-sár mocskos lesz pillanatok alatt, mint bármelyik másik. Viszont lemértem: 102 szem, 425 gramm + az említett szennyeződések.
Szerző atti
;-)
#5 | Elküldve: 2008 Január 23 00:01
Válasz 
A szíjhajtással még én sem találkoztam, de valószínűleg nem bír annyit, mint a lánc, mert pl. az erősebb autómotorokban is lánc hajtja a szelepvezérlő tengelyt, és az átlag autókban is cserélni kell időnként a bordásszíjat, ha nem akarjuk, hogy idő előtt elszakadjon. Az viszont tény, hogy szárazon fut.
Szerző wackor
Tag
#6 | Elküldve: 2008 Január 24 16:02
Válasz 
kérdésem van. 1/8os lánc vagy 3/32es. gondolok itt a ánckerék+lánc+fogaskerék együttesre. mennyire érdemes mindenből az 1/8os. elég-e esetleg a 3/32es? kinek mi a véleménye?
Szerző KAMA3
Tag
#7 | Elküldve: 2008 Január 25 09:28
Válasz 
nekem a miche hajtóra rá van írva hogy 1/8" tehát arra csak egynyolcadost tudok rakni. a lánckerék is ennek megfelelő szélességű, tehát nem lesz jó a vékonyabb.

Viszont országúti tányérra és noname lánckerékre felmegy a 3/32" es is. Bár ott azt vettem észre, hogy a váltáskönnyítő pöckök miatt kattog amikor hajtom, de csak az egyik irányban. Aztán ott van a láncvonal. Ha nincs meg, akkor 1/8"-os lánccal van némi tűrés a rendszerben. A pályagépeken iszonyatos erők ébrednek, ezért minden vastagabb anyagból van mint a hétköznapi bringákon. Hiszen itt a gyorsítás erőből történik, nem pedig az áttételek változtatásával. Tehát ha hosszú életű alkatrészeket akarsz, akkor 1/8" os mindenből.

A bordásszíjra visszatérve. Autókban csak az erőss igénybevételnek kitett motorokban alkalmaznak még láncos szelepvezérlést, a hétköznapi autókban már bordásszíj ketyeg. Amit 60 000 kilóméterenként cserélnek. Ennyit gondolom egy átlagos kerékpáros alatt is kibír, legalábbis akinél ezt a megoldást láttam, ezt mondta.

Igyekszem a google-t valami használható találatra rábírni, úgyhogy egy kis időt kérek.
Szerző atti
;-)
#8 | Elküldve: 2008 Január 25 10:08
Válasz 
Igen, igen, én is csak arra akartam utalni, hogy az erősebb igénybevételhez láncot használnak, plusz a lánc ritkábban szakad, vagy darálódik le a bordája.
1.
2.
Itt azzal kezdik, hogy már 1896-ban terveztek szíjhajtású bicikliket és tricikliket, úgyhogy "nem újdonság".
Szerző UBi
Tag
#9 | Elküldve: 2008 Január 27 22:03
Válasz 
Azért megnézném, hogy varázsoljátok be a hátsö háromszögbe a szíjat! A láncbontónál tuti bonyolultabb célszerszám kellene hozzá!

A motorosok elmondása szerint a szíjhajtásos gépeknél jól érezhetően rugalmasabb a kerék és a motor közötti kapcsolat és ez jó érzés. Persze azért ott jóval nagyobb erők hatnak.
Szerző KAMA3
Tag
#10 | Elküldve: 2008 Január 28 13:58
Válasz 
jó kérdés. Valószíleg a papucsnál lehet rést képezni oly módon, hogy maga a papucs csavarokkal kapcsolódik a villákhoz ha a csavarokat kihajtod, megszűnik a folytonosság, betolhatod az új szíjat. Egyébként az is valószínű, hogy az átlag felhasználó alatt tényleg kibír legalább 50 000 kilométert. Ennyi idő alatt meg ha tönkremegy is, hajlandó venni másikat.

vagy a fasz tuggya :)
Szerző KAMA3
Tag
#11 | Elküldve: 2008 Január 28 14:04
Válasz 
mindenesetre ezen a videónaz látszik, hogya papucsot le lehet csavarozni a villákról
http://www.youtube.com/watch?v=DTRX7lmn1N0&NR=1
Szerző atti
;-)
#12 | Elküldve: 2008 Január 28 14:52
Válasz 
Átlag felhasználó alatt ugye nem hc fixert értesz? 50000km bringával elég szép távolság, és annyi idő alatt -ugye- láncot is szoktunk újat venni.
Egyébként szépen néz ki, de az egyedi felépítésből adódóan biztos nem olcsó mulatság.
Szerző atti
;-)
#13 | Elküldve: 2008 Január 28 14:56
Válasz 
Cáfolom magam, a 2. linken - igaz korlátozott számban, ami lehet marketing duma is - 250 dollárba kerül a teljes bicikli.
Szerző Grisak
Tag
#14 | Elküldve: 2008 Február 4 17:58
Válasz 
Na ma láttam egy szíjhajtású corratec-et a nyugatiposta elé kikötve.
Tényleg van ilyen
Szerző KAMA3
Tag
#15 | Elküldve: 2008 Február 4 19:56
Válasz 
a szíjcserére vonatkozó technikai megoldást nem vetted véletlenül szemügyre?
Szerző Grisak
Tag
#16 | Elküldve: 2008 Február 4 20:16
Válasz 
nem siettem, pedig gondolkodtam, hogy lefotózom.
Szerző Grisak
Tag
#17 | Elküldve: 2008 Február 4 20:22
Válasz 
Na utánanéztem 95%-ban ilyen ilyen volt. A csomagtató szem fölött van egy csavar, gondolom ez a titok nyitja
Szerző PaT
Tag
#18 | Elküldve: 2008 Május 9 11:14
Válasz 
KMC 410-et használ valaki?
Szerző atti
;-)
#19 | Elküldve: 2008 Május 9 12:07
Válasz 
Nekem volt KMC-m, de nem 410-es. A 4-5-6. képen az van fenn. Gondod van vele?
A félláncszemes láncot is leszedtem, hogy kimossam - de az ugye nem megy olyan gyorsan -, ezért feltettem egy SRAM PC-1-et, és lehet, vissza se teszem a Pointot. Úgy tűnik, annyira nem jön be fixire a BMX lánc.
Szerző PaT
Tag
#20 | Elküldve: 2008 Május 9 12:12
Válasz 
Nincs, most vennék ilyet a PC1 elkopása után, itt a közeli velvártban lehet is kapni. Úgy éreztem, hogy nem bírt a sram olyan sokat, aztán utána számoltam, több, mint 6000 km van benne, hó, eső, sár, mindent kapott már. Ja és egyszer sem mostam ki, csak letörölgettem, és olajoztam.
Szerző atti
;-)
#21 | Elküldve: 2008 Május 9 12:46
Válasz 
Nekem csak annyi bajom van ezekkel a szélesebb láncokkal, hogy nem teljesen csendes. Na, nem zakatol 100dB-el, de hallható. Persze lehetett az én hibám is, mert megfelelő lánckereket kellene használni hozzá. A Velvártban van 3/32-es KMC is? Mert ebből nem derül ki.
Meg nehezebb is.
Szerző atti
;-)
#22 | Elküldve: 2008 Május 9 12:57
Válasz 
Hülyeséget beszélek, a PC1 is 1/8-os, miért kellene 3/32-es.
Szerző PaT
Tag
#23 | Elküldve: 2008 Május 9 13:06 | Szerkesztve: PaT
Válasz 
Akinek teljesen csendes, az vajon hogy csinálja? Amíg nagyon friss rajta a kenés, addig nem sok hangja van, de ez hamar elmúlik.
Mondjuk mire sikerült pontosan belőnöm a láncvonalat, addigra pont elkopott a lánc, most azért hangos.

Előre is széles tányér kellene, mert szerintem a hang nagy része abból származik, hogy a lánc kóvályog az elsőn, és nem mindig érkezik a hátsóra egyenesen. De ez csak elmélkedés.
Szerző atti
;-)
#24 | Elküldve: 2008 Május 9 13:31
Válasz 
Én is kb. így gondolom, viszont nekem érezhetően halkabb a PC1.
Szerző el speedo
Tag
#25 | Elküldve: 2008 Május 9 19:26
Válasz 
KMC 410-et használ valaki?

kmc cool 710

eddig tökéletesen jól bevált
Szerző el speedo
Tag
#26 | Elküldve: 2008 Május 9 19:28 | Szerkesztve: el speedo
Válasz 
és szerintem a rendszeres karbantartás (2-3 hetente egy kis weldtite) az még nem túlzás
Szerző esfrost
Tag
#27 | Elküldve: 2008 Május 9 22:45
Válasz 
Lopott Lubricant......... enough sad...
Szerző el speedo
Tag
#28 | Elküldve: 2008 Május 10 10:21
Válasz 
Lopott Lubricant.

na erre azért nem kellene büszkének lenni
Szerző PaT
Tag
#29 | Elküldve: 2008 Május 13 09:07
Válasz 
Na vettem egy kmc 710-t, eddig tetszik. ez is halk, mint a pc1, de ez jobban néz ki
Szerző atti
;-)
#30 | Elküldve: 2008 Május 13 09:26 | Szerkesztve: atti
Válasz 


A nikkelezett PC1-hez viszonyítva, vagy a nem nikkelezetthez?
 Page Page:  1  2  3  4  5  6  7  »» 
Válasz


» Felhasználói név  » Jelszó 
Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá a témához. Adja meg felhasználónevét és a jelszavát. Ha még nincs, regisztráljon.
 
  Fixed Gear Forum Powered by Chat Forum Software miniBB ®