miniBB: free php bulletin board and forum software 
 | Fórumok | Regisztráció | Válasz | Keresés | Statisztika |
Fixed Gear Fixed Gear Forum / Fixed Gear /

Favorit

 Page Page:  1  2  3  4  5  6  »» 
Szerző goraka
Tag
#1 | Elküldve: 2006 Február 21 12:28
Válasz 
Heló, egy hétvégi próbakör elég volt ahhoz, hogy rászánjam magam egy kis optimalizálásra. Rendelkezem egy Favorit bicajjal, amit tíz éves koromban kaptam még. Egyre betegebb, de még egyben van, most viszont átépítem fixire. Várom az ötleteket, mit és hogyan?
Gondjaim vannak a fékekkel, nem találom túl erösnek öket, még szuper beállítás esetén sem.
Ilyenek
Szerző atti
;-)
#2 | Elküldve: 2006 Február 21 12:49
Válasz 
A legjobb helyen jársz, többünknek Favorit fixije van.
A fékkel az első teendő, hogy a bofdent újra kell cserélni, mert megnyúlnak. Gond lehet még, hogy a patkó karjai szorulnak, érdemes szétszedni és kitisztítani. Jó minőségű fékbetétet használj. Ha acél felnid van, esős időben természetes dolog, hogy alig fog a fék , sűrűn kell ilyenkor "vasalni" menet közben. A fékedről ennyi.
Fixinél valószínűleg nem lesz szükséged a hátsó fékre, érdemes megtanulni a lábbal ellenerővel történő lassítást.
Ha úgyis átépíted a gépet, érdemes totál szétszedni a bicajt - én is ezt tettem. A vázat atfestetni, ha szükséges, új kormány- ill. hajtóműcsapágyakat belevenni, és persze új hátsó kereket kell fűzetni fix aggyal.
Szerző goraka
Tag
#3 | Elküldve: 2006 Február 21 13:23
Válasz 
A hajtómü csapágyat nemrég cseréltettem, azzal nem lesz gond.
Az elsö lánckerékböl megtartom a kicsit, hátsó agynak pedig berakatok kezdésként egy bike+ 110mm-es agyat.
Kicsit parázom a kormány meg a kormányfej miatt, nehogy eltörjenek.
Megvárom a következö fizumat és indítom a projektet.
Találtam egy nagyon frankó betütípust, ami hasonlít az eredeti Favorit betüire, ebböl lehet matricát is gyártani.
URL
Köszi mindent, még kérdezek!
Szerző magwas
Tag
#4 | Elküldve: 2006 Február 21 20:23
Válasz 
Én annyit tettem, hogy fűzettem egy kereket fixiaggyal, és betettem hátulra. Az a nem mindegy, hogy a kerék hogyan kerül be a vázba, szerintem ezt a részt bízd olyan mesterre, aki ért a fixiépítéshez. A városmajorban nagyon korrektül csinálják. A helyzet az, hogy a favorit hátsó papucsa szélesebb, mint a B+ agy, ezért be kell rakni némi távtartókat, vagy a vázat kell hajtogatni. Mondjuk amíg szét nem esett az első B+ agyam, addig nem volt semmi távtartó, és nem lett baja.
A fékre én nem fordítanék különösebb figyelmet, inkább skidelni tanulj meg hamar.
Szerző atti
;-)
#5 | Elküldve: 2006 Február 22 09:17 | Szerkesztve: atti
Válasz 
Gondolom többféle B+ agy van, mert az enyém 135-ös, és picit szét kellett húznom a vázat. az én agyam.
Szerző goraka
Tag
#6 | Elküldve: 2006 Február 22 14:01
Válasz 
na most melyik legyen? széthúzzam vagy összenyomjam?
Szerző atti
;-)
#7 | Elküldve: 2006 Február 22 14:33
Válasz 
hm, jó kérdés. sajnos nem tudom, hogy alapban mennyi a papucsok közt a távolság, gondolom az a jobb, ha minél kevesebbet kell deformálni a vázat. Ha jól látom a B+ honlapján, nekik csak 110-es és 135-ös fix agyuk van, szvsz amelyikhez közelebb van a papucs mérete.
Szerző dke
Tag
#8 | Elküldve: 2006 Február 23 10:00
Válasz 
hello hello
az agy témához... kb 4 hónap használat után halt meg nekem a 130-as, egyszerűbb fajta b+ agy. az ellenanya leugrott, a menet elnyalódott, na meg a csapágyazás is elég gyenge benne. azóta használom a 135-ös, iparis változatot, gyönyörűen fut a cromo váz pedig megbírja azt az 5milit.
Szerző atti
;-)
#9 | Elküldve: 2006 Február 23 10:30 | Szerkesztve: atti
Válasz 
Hát igen, az ellenanyának balmenetesnek kell lennie, mert fékezéskor a kicsavarodás ellen kell megvédenie a fogaskereket. Gondolom az egyszerűbb agyon nem volt balmenetes zárógyűrű-menet.
Szerző magwas
Tag
#10 | Elküldve: 2006 Február 23 16:09
Válasz 
Az enyémen volt ellenanya. De így is begyászolódott, wazz.
Fixiagy elérhetőségekről: http://www.alleycat.hu/node/432 grafitember posztyát nézd.
Szerző atti
;-)
#11 | Elküldve: 2006 Február 23 16:37
Válasz 
én elfogadom, hogy vannak vérprofi, és gagyi agyak, viszont úgy gondolom, erősen függ a felhasználástól, hogy mennyit érdemes áldozni rá; terep, illetve hegyes-dombos igénybevétel esetén feltétlen a profibb az ajánlatos.
A B+-t sok helyen láttam, hogy nincsenek megelégedve vele, mert "szétesik". Az enyém elég strapabírónak látszik, ha nem olvastam volna rosszakat róla a neten, azt hinném, hogy profi.
Szerző dke
Tag
#12 | Elküldve: 2006 Február 24 08:47
Válasz 
atti ha nem lenne rajt' balmenet, nem lehetne hátra tekerni, mert egyből leugrana...
Szerző atti
;-)
#13 | Elküldve: 2006 Február 24 09:22 | Szerkesztve: atti
Válasz 

bocsi, de nem értem...
Szerző dke
Tag
#14 | Elküldve: 2006 Február 24 14:58
Válasz 
a lánckereket az ellenanya tartja a helyén. ha nincs, akkor csak előrefelé lehet hajtani, mert különben letekeredik a lánckerék. tehát az egyszerű/olcsó stb agyakról sem hagyhatják le
Szerző atti
;-)
#15 | Elküldve: 2006 Február 24 15:15
Válasz 
Lehet, hogy félreértelek, de pl. az én biciklimen sincs ellenanya - eléggé el nem ítélhető módon -, mégis tudok ellenpedálozással fékezni. A fogaskereket egy húzósabb hegymenet elég erősen "rávasalja" az agyra, az ellenanya a skiddelésnél, vagy a terephasználatnál ajánlott. Az xwiki faq-ban is megoszlanak a vélemények, hogy hasznos-e a zárógyűrű, mert pl. ha a lánc valamilyen okból leesik, és a küllők közé esik, a zárógyűrű megakadályozza a fogaskerék letekeredését, és annak nagy perec a vége. Persze ezek csak elméletek. Az egyszerűbb agyakon nincs a fogaskerék menete előtt egy balmenetes rész, ahova a gyűrűt fel lehet rakni, azt csak "kontraanyázni" lehet. De a kontraanya a letekeredéstől nem védi meg annyira a fogaskereket, mint a balmenetes zárógyűrű. szerintem
Szerző magwas
Tag
#16 | Elküldve: 2006 Február 24 16:45
Válasz 
"ellenanya a skiddelésnél, vagy a terephasználatnál ajánlott."

Tudom hogy ez szubjektív dolog, de nekem a fixihez a skidelés is hozzátartozik. A B+ agy addig nekem is jó volt, amíg meg nem tanultam skidelni. De ahogy megtanultam, még aznap begyászolódott.

És a teljes igazsághoz hozzátartozik az is, hogy most is ugyanolyan agyat használok, mert mást hirtelen nem lehetett kapni, és ez meg bírja a skidelést. A különbség az, hogy ki és milyen profin rakta össze.
Szerző atti
;-)
#17 | Elküldve: 2006 Február 24 17:04
Válasz 
Lehet, kicsit rosszul fogalmaztam, a zárógyűrű mindenképp ajánlott, de különösen az extrém helyzetekben. Így talán pontosabb.
Szerző Névtelen
#18 | Elküldve: 2006 Február 24 22:09
Válasz 
kár volt elkezdenem, elvettétek a kedvem

mindenképpen fogok skidelni, de masszívat akarok
Szerző Névtelen
#19 | Elküldve: 2006 Február 27 12:49
Válasz 
ne add fel ilyen könnyen. nem egyszerű, de nem bánod majd ha készen lesz.
Szerző atti
;-)
#20 | Elküldve: 2006 Február 27 12:55
Válasz 
Így van, nem akartunk senkit elkedvetleníteni, sőt... ; csak a részletekre akarjuk felhívni a figyelmet.
Szerző goraka
Tag
#21 | Elküldve: 2006 Február 28 09:50
Válasz 
Persze ilyen könnyen nem megy el. A hétvégén tervezek egy pár fotót a babámról, mielött meghalasztanám, aztán igyekszem majd újjászületését is dokumentálni.

Öt pedig a neten találtam, Norbinak hívják és nagyon sokat segített priviben, mindenféle fixi-tanácsokkal. URL
Szerző atti
;-)
#22 | Elküldve: 2006 Február 28 10:03
Válasz 
Őt már én is láttam a fixedgalleryn. Észrevetted, h a másik oldalon van a hajtás? Nagyon zsír. Szép a sugárirányban fűzött első kerék is. Na meg az egész gép.
Szerző KAMA3
Tag
#23 | Elküldve: 2006 Március 1 16:33
Válasz 
Hájpó az oldalon!

Fixiepites nalam is folyamatban(az tulzas, de inkabb csak tervben)

jo hogy van egy ilyen is, ahol batran lehet kerdezni:)
Szerző atti
;-)
#24 | Elküldve: 2006 Március 2 09:29
Válasz 
jaja, valami ilyesmi a site egyik celja. csak bátran
Szerző magwas
Tag
#25 | Elküldve: 2006 Március 2 10:18
Válasz 
KAMA3 bácsi, már a múltkor akartam kérdezni, amikor a váltód begyászolt, hogy minek veszel másikat egyáltalán?
Szerző goraka
Tag
#26 | Elküldve: 2006 Március 20 14:48 | Szerkesztve: goraka
Válasz 
A hétvégén nekiestem az öreg jószágnak. Villáskulcs, csípöfogó és kalapács. Nagyon fájt a szívem, de már nem bírta volna sokáig. Gyakorlatilag mindene beteg volt, annak ellenére, hogy ilyen gyönyörü darab:

[url=undefined][imgs]http://static.flickr.com/17/1 15233521_734788f d23_m.jpg[/imgs][/url]

Fixi lesz, ha újjászületik, meglássátok biz! De addig is így pihen:

[imgs]http://static.flickr.com/56/115233522_47823b 2 649_m.jpg[/imgs]
Szerző goraka
Tag
#27 | Elküldve: 2006 Március 20 15:03
Válasz 
hó, hó, nem sikerült valami jól



Szerző atti
;-)
#28 | Elküldve: 2006 Március 20 15:06
Válasz 
Szívesen megnéznénk, de valahogy a címbe 'space' került, ami nem korrekt.
Milyen karakternek kellene ott lennie, mert copy-pasta eljárással sincs kép.
Szerző atti
;-)
#29 | Elküldve: 2006 Március 20 15:09
Válasz 
Közben +jött.
Szép állapotban van; az a bazinagy bőr ülés viszont tök kényelmetlen, nem?
Szerző KAMA3
Tag
#30 | Elküldve: 2006 Március 21 14:04
Válasz 
Aze vettem valtot, mert hirtelen nem lett volna gepem.. Egyebkent a legolcsobbat vettem, remelve, hogy kibirja, amig alkeszul a fixi..

Szoval magwas akkor mikor megyunk devecserre??
 Page Page:  1  2  3  4  5  6  »» 
Válasz


» Felhasználói név  » Jelszó 
Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá a témához. Adja meg felhasználónevét és a jelszavát. Ha még nincs, regisztráljon.
 
  Fixed Gear Forum Powered by Chat Forum Software miniBB ®